Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Štěpánku, pravou……

Nemůžete to přehlédnout - zítra je 1. září a děti jdou zase do školy. Někdo poprvé, někdo naposledy...

Před mnoha lety, když jsem své dítě svěřovala do péče první vzdělávací instituce jménem jesle, trápily mě především výčitky, že se vzdávám péče o své robátko zbytečně předčasně (ve 2,5 letech). Nechtěla jsem budovat kariéru, ale osvíceně jsem připravovala sebe i potomka na ostrý start a režim denního systému docházky. Vyplatilo se a přechod do školky proběhl hladce. Jen já jsem zase pochybovala zda opravdu dělám dobře a nemám přece jen podlehnout trendu, kdy se u dětí odkládá kde co – první příkrmy, očkování, povinná školní docházka, atd.  

O pár let později, při nástupu do první třídy, jsem měla upřímný strach více o paní učitelku než o našeho téměř sedmiletého „andílka.“ No a dnes, v předvečer začátku dalšího nového školního roku, směřují moje obavy někam úplně jinam. Nástup na střední školu byl kdysi zlomem i pro mě – přijde většinou první skutečné větší osamostatnění, děti často začínají mnohem více cestovat, málokdo má střední školu nebo učiliště skoro za rohem jako školu základní. Někteří šťastlivci si vybrali nebo byli přijati tam kam opravdu chtěli a čeká je pravděpodobně vzdělání v oblasti o níž se alespoň trochu zajímají. A hlavně – na scénu přichází kompletně nový kolektiv stejně vyplašených puberťáků, z nichž každý bojuje s nějakými svými vlastními démony.

Náš démon jménem gender nás už nějakou dobu zaměstnává (viz. můj první blog https://kravarcikova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=789704) a z tohoto důvodu jsme vloni i velmi pečlivě zvažovali výběr střední školy. Jasné bylo jen to, že Štěpán půjde uměleckým směrem. Spoléháme na různorodost a toleranci lidí zabývajících se uměním, většina z nich bývá citlivější a k „jinakosti“ tak nějak empatičtější.

Z nedávné podrobnější komunikace se školou mimo jiné vyplynulo, že do prvního ročníku stejného oboru nastupuje také Saša, který byl ještě nedávno Janičkou. Možná i to usnadnilo Štěpánovi počáteční nejistotu, pochyby, nervozitu a zmírnilo jeho obavy. Rozhodně je dnes nezvykle klidný, vyrovnaný a na rozdíl ode mě se zítřka nebojí.

Tak Štěpánku, pravou…..

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Alena Kravarčíková | středa 31.8.2022 22:36 | karma článku: 9,94 | přečteno: 442x
  • Další články autora

Alena Kravarčíková

Náš (ne)přítel testosteron

Je to už víc jak rok, kdy jsem si myslela, že šestnácté narozeniny našeho puberťáka budou v jeho životě ty nejdůležitější.

13.5.2024 v 14:19 | Karma: 8,49 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Víš kdo umřel?

Tuhle absurdní otázku jsem slýchala často už jako malá, obvykle při návštěvě jedné nebo druhé babičky. V té době samozřejmě nepatřila ještě mě, ale spíš mojí mámě nebo tátovi. A proč mi přijde absurdní?

28.8.2023 v 13:36 | Karma: 14,17 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Život není hasičskej bál

Život není hasičskej bál říkával vždycky můj táta. Byl to chlap jako hora, se svými sto osmdesáti pěti centimetry, sto dvaceti kily, širokými rameny a obrovskými dlaněmi, budil respekt.

10.2.2023 v 10:02 | Karma: 17,01 | Přečteno: 403x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Proč jsou 16.narozeniny tak důležité?

Nevím jestli to máte někdo taky tak, ale jak mi postupně stárlo dítě a začalo přicházet do věku pubertálního, představovala jsem si hodně často sama sebe v jeho věku.

31.1.2023 v 13:49 | Karma: 11,57 | Přečteno: 484x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Requiem pro Čertovku

Bylo, nebylo...... žil byl jeden král co neměl ani tři syny, ani tři dcery, žádný zámek, vlastně neměl skoro nic.

27.1.2023 v 11:09 | Karma: 8,85 | Přečteno: 276x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Sudetští Němci pořádají třídenní sjezd. Zúčastní se český velvyslanec

17. května 2024  6:15

V bavorském Augšpurku začíná třídenní sudetoněmecký sjezd, který se krátce před volbami do...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 8,49
  • Průměrná čtenost 1462x
Občas jsem manželka, často pak víc utrápená máma puberťáka, někdy se ve mě ale ozve i vzteklé a vzpurné dítě....

Seznam rubrik