Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak najít odborníka na (dětskou) duši a nezbláznit se

Nějakou odbornou lékařskou péči potřebuje čas od času každý z nás. Už také nejsem nejmladší, a proto vím co obnáší dostat se do péče skutečnému a chápajícímu lékaři (či lékařce).

Už také nejsem nejmladší, a proto vím co obnáší dostat se do péče skutečnému a chápajícímu lékaři (či lékařce), který s vámi jedná jako se svéprávným pacientem, nikoliv jako s méněcenným obtěžujícím hmyzem. Některé lékařské obory potřebuji ke svému životu minimálně a tak jsem se rozhodla přetrpět jednou za rok nebo za dva preventivní vyšetření v ordinacích, kde zrovna nejsou moc přívětiví. Tam, kam chodím na návštěvy častěji než ke své vlastní sestře, tam si ale pečlivě vybírám a do úmoru zkouším najít lékaře, se kterým to bude to pravé ořechové.

Doteď jsem ale absolutně netušila co obnáší najít odborníka na duši a to ještě ke všemu na duši dětskou a zraněnou. Ze školy si ještě pamatuji nějaké základy psychologie, s ledasčím jsem se doteď poprala sama. Když ale přišel čas vyhledat toho pravého odborníka pro mého syna, co ještě nedávno byl spíše dcera, nastalo to pravé peklo. Google je fajn, ale pro tento typ vyhledání „někoho spolehlivého a schopného“ naprosto nevhodný. V prvním kole jsem nezkušeně a naivně pátrala po psychologických ambulancích pro děti v našem okolí (přece nebudeme dojíždět přes celou Prahu) a tzv. s péčí na pojišťovnu (přece nebudeme platit za péči, na kterou má dítě nárok) a také s pozitivními ohlasy na lékaře (rovnou vyloučíme ty „neschopné“). Někam jsem se vůbec nedovolala, někde mi už předem připravený záznamník oznámil, že mám smůlu a jsem sedmdesátá v pořadí a tam kam jsem se náhodou dovolala, mi sdělili, že nové pacienty vůbec nepřijímají. Rozšířila jsem tedy obratem okruh hledání na celou Prahu (holt teda dojíždět budeme), zahrnula i soukromá zařízení (kromě zubaře si zaplatíme i psychologa) a ignorovala negativní hodnocení lékařů (raději si udělám vlastní úsudek, v tom mám přece praxi u sebe). Jenže ouha, vlastně se nezměnilo vůbec nic – nedovolala jsem se, žádná reakce na emaily, namluvené záznamníky a nebo stále stejná informace, že nové pacienty (a natož dětské!) nepřijímají. Tak sakra, kam chodí všechny ty děti postižené covidovou dobou, s úzkostmi, s depresemi, trpící sebepoškozováním, poruchou příjmu potravy? Tohle všechno jsou totiž nejčastější potíže dospívajících, které se za poslední dva roky ještě výrazně prohloubily a raketově narostly.

Vykašlala jsem se na ten nekamarádský vyhledávač a navštívila pediatra, přece mi musí pomoct a někoho nám doporučit, pečuje o mé nezletilé dítě téměř od narození! Po obvyklém několikahodinovém čekání mi pediatr s důvěrou doporučil zavolat na zdravotní pojišťovnu, která nám „musí“ vhodného odborníka najít (=poslat seznam lékařů v tomto oboru, které si mohu zkusit obvolat). Tuhle hru jsem s naší největší tuzemskou pojišťovnou hrála asi před třemi lety, kdy jsem zoufale hledala zubaře, protože ten můj odešel do důchodu – bez svého pokračovatele. Takže moc dobře vím, že to nikam nevede, zejména, když potřebujete opravdu pomoct a pokud možno rychle. Zbývala síť kontaktů v telefonu a nekonečné zjišťování kdo kde má jakého kamaráda a jestli ten kamarád nemá náhodou kamarádku doktorku, která by znala nějakého erudovaného dětského psychologa a dokázala nás k němu protlačit „mimo pořadník.“ V tu chvíli už nezáleželo na lokalitě, na penězích ani na recenzích, šlo jen o to někam proniknout. To se opravdu podařilo a já jsem si připadala jako vítěz, jako když na pustém ostrově najdete pitnou vodu nebo zásoby jídla. Podotýkám, že většinu svého života bydlím v Praze, výše uvedené se tedy netýká zapadlé horské vesničky v pohraničí!!!

První dvě, tři návštěvy u doporučeného psychoterapeuta se syn snažil „navázat spojení“, ale bohužel se to nepodařilo, prostě si vzájemně nesedli a celé to martyrium začalo nanovo. Druhý pokus - z dalšího kontaktu sehnaného přes čtyři jiné se vyklubala moc příjemná terapeutka se zkušenostmi s dospívajícími, která se se synem sžila rychle a bezbolestně. Návštěvy u ní probíhají již druhým rokem a zatím dávají Štěpánovi sílu zvládnout všechno, co ho ještě čeká. 

Mimochodem, zhruba v polovině tohoto příběhu jsem si v duchu říkala, že až to celé dotáhnu, najdu si vlastního psychologa, pro dospělé to bude určitě mnohem snažší ……….

Autor: Alena Kravarčíková | pátek 29.7.2022 17:45 | karma článku: 15,09 | přečteno: 368x
  • Další články autora

Alena Kravarčíková

Víš kdo umřel?

Tuhle absurdní otázku jsem slýchala často už jako malá, obvykle při návštěvě jedné nebo druhé babičky. V té době samozřejmě nepatřila ještě mě, ale spíš mojí mámě nebo tátovi. A proč mi přijde absurdní?

28.8.2023 v 13:36 | Karma: 14,17 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Život není hasičskej bál

Život není hasičskej bál říkával vždycky můj táta. Byl to chlap jako hora, se svými sto osmdesáti pěti centimetry, sto dvaceti kily, širokými rameny a obrovskými dlaněmi, budil respekt.

10.2.2023 v 10:02 | Karma: 17,01 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Proč jsou 16.narozeniny tak důležité?

Nevím jestli to máte někdo taky tak, ale jak mi postupně stárlo dítě a začalo přicházet do věku pubertálního, představovala jsem si hodně často sama sebe v jeho věku.

31.1.2023 v 13:49 | Karma: 11,57 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Requiem pro Čertovku

Bylo, nebylo...... žil byl jeden král co neměl ani tři syny, ani tři dcery, žádný zámek, vlastně neměl skoro nic.

27.1.2023 v 11:09 | Karma: 8,83 | Přečteno: 270x | Diskuse| Ostatní

Alena Kravarčíková

Pučmeloud obecný

Znáte to, někteří lidé vaším životem prosviští ani si toho nevšimnete. S někým trávíte moře času a vlastně o něm ani nic moc nevíte.

26.10.2022 v 14:38 | Karma: 17,19 | Přečteno: 743x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1595x
Občas jsem manželka, často pak víc utrápená máma puberťáka, někdy se ve mě ale ozve i vzteklé a vzpurné dítě....

Seznam rubrik